Nevazut este nevandut…

Peanut M&M's, introduced in 1954.

 „De ce bomboanele M&M’s se vand mai bine decat produsele concurente” – studiu de caz pe designul ambalajului bomboanelor.

Bomboanele din categoria „single-serve” (o singura servire) sunt o categorie de impuls. Achizitiile sunt rar planificate, de cele mai multe ori sunt determinate de ce se intampla in cele 5-10 secunde in care cumparatorul scaneaza rafturile cu bomboane la iesirea din magazin. Asadar, cum reuseste M&M’s sa intre in cosul tau de cumparaturi?

S-au realizat teste de eye-tracking pentru a afla cum vad cumparatorii rafturile cu bomboane si gume si pentru a determina ce ambalaje reusesc sa iasa din aglomeratia de pe raft. Cercetarile au aratat ca ambalajul M&M’s a depasit celelalte ambalaje pe 2 dimensiuni critice: vizibilitatea generala (procentul de cumparatori care au observat amabalajul) si viteza de perceptie (procentul de cumparatori care au observat ambalajul in 2 secunde).

De ce ambalajul Peanul M&M’s este de succes? Un raspuns ar fi contrastul. Potrivit altor studii, vizibilitatea la raft nu este o functie a ceea ce cumparatorii aleg voluntar sa vada. De fapt, este un proces subconstient, psihologic condus de contrast. In cazul Peanut M&M’s, contrastul este asigurat de culoarea galben a ambalajului intr-o mare de pachete maro. Logo-ul puternic M&M’s contribuie si el la impact. La toate acestea se adauga si o pozitionare strategica la raft. Si alte categorii de bomboane au excelat la acest test: Dove chocolate si Ferrero Rocher (probabil datorita structurii distinctive a ambalajului).

Impactul la raft

Descoperirile arata ca aproximativ jumatate din timpul de vizualizare s-a petrecut pentru urmarirea a celor 3 rafturi aflate la nivelul ochilor si bratelor. 50-60% din cumparatori au observat produsele plasate pe rafturile de mijloc. Cand aceleasi produse afate pe rafturile de mijloc au fost schimbate pe rafturile de jos, au fost observate doar de 30% dintre cumparatori. Implicatiile sunt clare: design-ul este critic, la fel si pozitionarea la raft. Chiar si cele mai bune ambalaje pot avea dificultati in a atrage atentia daca ajung pe raftul de jos. Concluzionand, vizibilitatea este necesara: daca un ambalaj nu este vazut, nu iveste oportunitatea de a se vinde mai ales in categoriile de produse de tip „grab & go”.

Sursa aici.

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.