Trenduri in industria ambalajelor pentru bauturi

Ambalaj remarcabil pentru racoritoareBauturile imbuteliate fac parte din viata consumatorilor moderni. Daca in trecut consumatorii nu acordau o prea mare importanta ambalajului bauturilor (alcoolice sau non-alcoolice), in prezent consumatorii sunt tot mai atenti la ambalajul produsului.

Cercetarile arata ca au aparut o serie de trenduri in comportamentul consumatorului in ceea ce priveste produsele de tip „beverage” in ultima perioada. In primul rand, consumatorii cauta tot mai mult pe eticheta sticlei, pe ambalajul acesteia, expresia „Natural”. Consumatorii resimt nevoia de a consuma bauturi realizate din ingrediente naturale. In al doilea rand, consumatorii prefera tot mai mult bauturile despre care stiu ca au si beneficii pentru sanatate. In al treilea rand, consumarea produsului trebuie sa fie o placere pentru consumator (facand abstractie de continut, ambalajul trebuie sa ofere o experienta deosebita utilizatorului).

Modul in care bauturile sunt consumate s-a schimbat foarte mult. „Consumul „din mers” (eng. „on-the-go”) este un trend tot mai important, dar si comportamentul consumatorului acasa s-a schimbat. Un ambalaj optimizat pentru consum din mers trebuie sa ofere posibilitatea de a consuma direct din ambalaj, si sa aiba un sistem de resigilare eficient. De exemplu, Tetra Pak a lansat Tetra Brik Aseptic – un ambalaj de dimensiuni mai mici adaptat pentru consumul din mers.

Ambalaje diferite pentru target-uri diferite. Datorita fragmentarii pietei,  producatorii trebuie sa se concentreze pe nise si sa ofere ambalaje speciale pentru acea nisa. Daca luam exemplul racoritoarelor pentru sportivi, acestia au asteptari clare de la ambalajul bauturii pe care o cumpara: Sa aiba un sistem de inchidere/deschidere eficient, sa aiba o forma „easy-to-hold” (unii consumatori merg/alearga cu sticla in mana), sa aiba informatii nutritionale complete pe ambalaj, sa aiba un design energizant. Mai mult, daca inainte bauturile racoritoare erau destinate tuturor sportivilor, acum produsele sunt marketate si au ambalaje cu design special pentru diferite tipuri de consumatori: sportivi, studenti, femei, persoane in varsta, copii, etc.

O alta schimbare importanta pentru ambalajele bauturilor este adaptarea la marimea familiilor. Avem aici 2 trenduri: In primul rand, reducerea portiilor pentru ca numarul persoanelor care locuiesc singure a crescut, iar producatorii trebuie sa ofere produse in portii si ambalaje mai mici pentru acestia. Pe de alta parte, producatorul trebuie sa ofere si varianta „family size” (pentru familii mai numeroase care obisnuiesc sa cumpere in cantitati mai mari pentru a economisi).

Din punct de vedere al design-ului ambalajelor pentru bauturi, cercetarile arata ca oamenii prefera etichetele usor de citit, cu informatiile nutritionale la vedere, iar tinerii prefera mai degraba ambalaje cu un design atractiv, pe cand persoanele mai in varsta apreciaza functionalitatile ambalajului (sisteme de resigilare, forma etc.).

Un exemplu de ambalaj remarcabil pentru bauturi este al brandului „Tea of a kind” (by Gizmo) („ready-made tea”). Ambalajul a castigat deja premii importante in 2012 la InterBev Awards in Las Vegas. Ambalajul are un sistem special de inchidere presurizat. In capacul presurizat este o camera in care sunt depozitate ingredientele pentru ceai care nu sunt atinse de apa, raze UV sau aer, mentinandu-se astfel proaspete foarte mult timp. Atunci cand capacul este rotit, continutul camerei presurizate „tasneste” in sticla avand o presiune de 90psi si se amesteca singur, schimbandu-se si culoarea, ceea ce inseamna ca bautura devine gata de consum. Nu-i asa ca este super inovativ?

Aveti aici un video care arata cum functioneaza sistemul de la Tea of a kind.

Fabrica de ambalaje Exonia Holding ofera solutii de personalizare pentru ambalajele producatorilor de apa, suc, vin si alte bauturi. O solutie apreciata de clienti nostri este folia termocontractibila personalizata. Aceasta are un grad inalt de transparenta si claritate si este compatibila cu cele mai moderne sisteme si linii de ambalare cu sau fara bara de sudare. Se prezinta sub forma de film, pantalon, semi-pantalonon si huse. Folia poate fi personalizata in 1-6 culori liniare sau policromie dupa tratamentul corona.

folie termocontractibila personalizata Exonia Holding

O alta solutie este folosirea unor etichete autocolante pentru a personaliza sticla (de apa/suc/vin etc.). Cele mai solicitate sunt etichetele din hartie semi-lucioasa, greutate 80 ± 5 g/m2, cu adeziv permanent / rubber based pe suport de hartie siliconizata. Etichetele pot fi decupate cu stantele din colectia Exonia Holding sau se pot comanda stante speciale. Uzual se personalizeaza in policromie si se aplica lacuire pentru stralucire si durabilitate.

Specialistii Fabricii de Ambalaje Exonia Holding va pot face ambalajele remarcabile. Contactati-ne cu incredere!

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s